2015/2016
WRZESIEŃ:
Zaczęła się szkoła, zaczęła się zatem nauka. Poniżej znajdziecie materiał obowiązujący we wrześniu.
ST: Unit1
- umiejętności
- przymiotniki opisujące charakter
- przedmioty szkolne
- wyrażenia związane z przedstawianiem się, podawaniem adresu, numeru telefonu, ulubionymi sportami itp.
- "to be"
- zaimki osobowe
- zaimki dzierżawcze
- czasownik can/can't
PAŹDZIERNIK:
ST1: Unit2
- meble i urządzenia
- przyimki miejsca
- liczebniki porządkowe
- przyimki miejsca
- liczebniki porządkowe
- miejsca w mieście
Gramatyka:
- There is/there are
- a/an/some/any
- have got
- Pytanie o dom
- opisywanie domu
- pytanie o kierunki
- podawanie kierunków
Pisanie:
Napisz e-mail do kolezanki, w którym:
- wyjasnisz gdzie jest twój dom
- opiszesz ulubiony pokój
- zaprosisz ja do siebie
Hello Sarah,
How are you? I live in a big flat. It's in a busy street. It's on the sixth floor. It's got a large living room and a nice kitchen. My favourite room is my bedroom. It's got a bed, a bookcase and a wardrobe. It's also got a desk with a computer on it and cool posters on the wall.
I can't wait to show it to you! How about next weekend?
Write back
Jerry
LISTOPAD:
ST1: Unit3
Słownictwo z zakresu:
Gramatyka:
The Present Simple tense (film)
Pytania szczegółowe w Present Simple:
Where - gdzie
What time - o której
What colour? w jakim kolorze?
Why - dlaczego
Who - kto, z kim
UWAGA! w pytaniach o podmiot (kto?co?) pytanie zaczynamy od WHO i nie stosujemy operatora do/does!!!!! Pytanie o podmiot wygląda jak zdanie oznajmujące.
Dlatego mamy Who goes there? a nie Who does go there?
WHO traktujemy jak 3os.l.poj dlatego do czasownika dodajemy "s"
Nie każde pytanie z WHO jest pytaniem o podmiot!!!!!
Komunikacja:
Pisanie:
E-mail opisujący Twojego przyjaciela
Napisz e-mail do kolezanki, w którym:
- napiszesz ile lat ma Twój przyjaciel
- opiszesz jego charakter i wygląd
- napiszesz co on/ona lubi robić w weekendy.
Hello Sarah,
Hope you are OK. I'd like to tell you about my best friend Danielle.
She is 13 years old. She's got long, black hair. She's short and slim with brown eyes.
She's very hardworking at school and she's really fun to be with.
At weekends, she enjoys watching TV and playing tennis. she's a really good friend.
She is 13 years old. She's got long, black hair. She's short and slim with brown eyes.
She's very hardworking at school and she's really fun to be with.
At weekends, she enjoys watching TV and playing tennis. she's a really good friend.
Bye for now,
Jerry
GRUDZIEŃ:
ST1: Unit 4
Słownictwo z zakresu:
1. Pogoda
3. Ubrania
2014/2015
KWIECIEŃ:
Kochane pierwszaki. Ostatnio przyswajamy kolejny czas: PAST SIMPLE.
Poniżej wklejam filmiki z opisem czasu, dla tych którzy niezbyt uważali na lekcjach, ale równiez i dla tych, którzy chcą sobie go utrwalić.
GRUDZIEŃ:
Drodzy pierwszoklasiści! W najbliższym czasie trenujemy słownictwo z zakresu: Pogoda, Pory Roku i miesiące, Ubrania, Środki Transportu
Poniżej znajdziecie pomoce do nauki :) w postaci tzw FISZEK
1. Pogoda
2. Pory Roku i miesiące
3. Ubrania
4. Środki transportu
LUTY:
Czas Present Continuous i Present Simple
Czas Present Continuous z Jasiem Fasolą :)
Czas Present Continuous
I jeszce raz Present Simple, ale w formie obrazkowej :)
GRUDZIEŃ:
Drodzy pierwszoklasiści! W najbliższym czasie trenujemy słownictwo z zakresu: codzienne czynności, części ciała, wygląd i członkowie rodziny.
Poniżej znajdziecie pomoce do nauki :) w postaci tzw FISZEK
1. Części ciała
2. Rodzina
3. Wygląd
4. Codzienne czynności
GRAMATYKA:
Ostatnio mówiąc o przynależności czegoś do kogoś ćwiczyliśmy użycie tzw. Dopełniacza saksońskiego (np. Aunt Anna's house).
Poniżej znajdziecie filmik przypominający użycie 's i 's.
Podsumowanie: rodzina, wygląd, posiadanie.