GRUDZIEŃ 2015
Słownictwo:
- Podróżowanie i transport, na drodze
Gramatyka:
- Stopniowanie przymiotników
- can/could/be able to, must have to, should
LISTOPAD 2015
Słownictwo:
- pieniądze
Gramatyka:
- Past Simple
- Present Perfect
Komunikacja
Materiały do dyskusji:
1) https://www.gapyear.com/planTASK: choose something from the list (Things To Do) that you would like to do for a six-month period. Then feedback in class, comparing what you chose and why.
2) http://www.thisismoney.co.uk/money/bills/article-1591904/50-ways-save-money.html
TASK: go to of the website above, which give money-saving tips. Try to find three tips that you will do themselves. Write down any words or expressions connected with money that you think are useful. Then feedback in class, sharing the tip.
PAŹDZIERNIK 2015
- podróże, przymiotniki opisujące charakter (1)
- przymiotniki charakteru (2)
- jedzenie i gotowanie
- rodzina
Gramatyka:
- Present Continuous
UWAGA!!!! Non- Continuous verbs ( czasowniki, które nie przyjmują formy z gerundium)
- czasowniki okreslające zmysły: see (widzieć), hear(słyszeć), feel (odczuwać), taste (smakować), smell(czuć zapach)
np. This cake tastes delicious. (
- czasowniki związane z percepcją: know (wiedzieć), remember (pamiętać), forget (zapominać), recognise (rozpoznawać), understand (rozumieć), notice (zauważać), realise (zdwać sobie sprawę), seem (wydawać się), sound (brzmieć), think (mysleć) itd.
np. I don't know his name.
- czasowniki wyrażające nasze preferencje: love (kochać), like (lubić), hate(nienawidzić), dislike(nielubić), enjoy (czerpać przyjemność),prefer (woleć) itd
np. Shirley loves jazz music
- inne: include (zawierać), matter (mieć znaczenie), need (potrezbować), belong (należeć), cost (kosztować), mean (znaczyć), own (posiadać), appear (posiadać), believe (wierzyć), want (chcieć), have (mieć)
- Future Simple (will)
- to be going to
- Present Continuous and to be going to ( wyrażanie przyszłych planów i zamiarów)
Komunikacja
- proszenie o udzielenie informacji
- wyrażanie opini
Pytania bezpośrednie
np. How much does it cost? /Ile to kosztuje/
Where is the nearest station? / Gdzie jest najbliższa stacja?/
Budujemy zawsze z zachowaniem zasad tworzenia pytań w poszczególnych czasach.
Pytania pośrednie
np. Could you tell me how much it costs? / Czy moze mi pan powiedzieć ile to kosztuje?/
Could you inform me where the nearest station is? / Czy może mnie pani poinformować gdzie jest najbliższa stacja?/
Budujemy z pominięciem czasowników posiłkowych (np do/did), a szyk zdania stosujemy jak w zdaniu oznajmującym (słówko pytające- podmiot - czasownik)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz