2b



2015/2016

WRZESIEŃ:

Zaczęła się szkoła, zaczęła się zatem nauka. Poniżej znajdziecie materiał obowiązujący we wrześniu.

ST2: Unit1

- zawody i miejsca pracy
- przymiotniki opisujące charakter
- wolny czas
- czynności codzienne

- kolokacje z make/do

Gramatyka:
- Czas Present Simple






- Czas Present Continuous



- wyrażanie co lubimy, czego nie lubimy
- sugestie

Pisanie:

 - An e-mail about your daily routine and free time (nieformalny mail o naszym dniu i wolnym czasie)

Napisz e-mail do przyjaciela, w którym:
- przedstawisz się
- opiszesz swój typowy dzień
- powiesz co lubisz robic w weekendy

Dear John,
I'm a 14 year old student in secondary school. I live in Glasgow, Scotland.
I get up at 7:30 and then I have breakfast. I catch a bus to school at 8:30. My favourite school subjects are English and Art, but I don't really like Physics! In the afternoons, I do my homework and sometimes watch TV. In the evenings, I surf the Net or read a book. I usually go to bed at 11:00.
At the weekends, i usually go horse riding. i like watching DVDs, too. Sometimes I play computer games.
What about you? Write soon.
XYZ

- Przydatne wyrażenia
- dane osobowe
- codzienne czynności
- preferencje
- wolny czas

PAŹDZIERNIK:


ST2: Unit2



Gramatyka:



KWIECIEŃ:

Czas Present Perfect nawet nieźle Wam wchodzi moi drodzy, ale ponieważ practice makes perfect, nie ustajcie w ćwiczeniu i powtarzaniu tego, nowego dla was czasu :)







LUTY:


Zadanie domowe: zdania z bezokolicznikami i czasownikami z -ing w postaci komiksu na www.storyboardthat.com



Bezokoliczniki:





Czasowniki modalne:




Próbka zadania domowego z tematyki "Modal verbs":




Create a Copy |
View Larger
__________________________________________________________________________


STYCZEŃ:

Materiały do sprawdzianu (22 stycznia, czwartek)

 - Czasy: Past Continuous i Past Simple
 - czasowniki nieregularne
 - przysłówki regularne i nieregularne
 - słownictwo (ubrania, uczucia, pogoda)
 - wyrażenia związane z opisywaniem jakiegoś niemiłego doświadczenia

Nie pamiętacie czegoś? Coś Wam umknęło? Wszystko znajdziecie poniżej :)

________________________________________________________________________


NARRATING AN EXPERIENCE (opisywanie swoich doświadczeń)


Asking about an experience/Pytanie o doświadczenie/przeżycie
* Are you alright?/ Czy wszystko w porzadku?
* What happened? / Co sie stało?
* Is everyone OK? / Czy nikomu nic się nie stało?

Describing an experience/ Opisywanie doświadczenia
* It was awful/scary/frightening / To było okropne/straszne/przerażające
* It was horrible/terrifying experience / To było potworne/przerażające przeżycie

Komentowanie
* You had a lucky escape/ Udało Ci się/Uniknąłeś nieszczęścia
* That's terrible/ To straszne!

Opisywanie uczuć
* I was scared/frightened/ Byłam przestraszona/przerażona
* I'm glad I'm OK now/ Cieszę się, że nic mi się nie stało

________________________________________________________________________________________


PRZYSŁÓWKI




__________________________________________________________________________

GRUDZIEŃ:



Gramatyka  - Unit 3 - Past Continuous tense






Obrazowo - Past Continuous w bajkach:




I w piosenkach:







_____________________________________________________________________________




Słownictwo Unit 3


Tym razem już nie będzie wymówek, że czegoś nie zdążyliście zanotować moi kochani :)
Poniżej trzy sety ze słownictwa z Pogody, Ubrań i Uczuć. Uczcie się, bo będzie kartkówka :))

1. Ubrania - Clothes
2. Pogoda  - Weather
3. Uczucia - Feelings

______________________________________________________________________________



LISTOPAD:


Czasy, czasy, czasy....wciąż macie z nimi problemy :(.

Dlatego zachęcam do tego, żeby w domu każdego dnia poświęcić chwilkę na ćwiczenia.

Present Simple Tense

Ćwiczenia do zrobienia :) : Present Simple exercises part 1

Present Continuous Tense

  Ćwiczenia do zrobienia :)  Present Continuous exercises part 1

Past Simple Tense

Ćwiczenia do zrobienia:) :  Past Simple exercises part 1

Brak komentarzy: